Afvallen buik is iets wat veel mensen willen, maar soms niet weten hoe ze dit moeten aanpakken. Het is er op een gegeven moment snel aangekomen. En nu moet je weer dit overtollig buikvet kwijtraken. En ook al lijkt het een hele opgave, je kan het sneller kwijtraken dan je waarschijnlijk denkt. Het is met name een kwestie van je voedingspatroon. Daarbij kan sporten je zeker helpen. Samen zal je dit gewoon vol moeten houden tot je jouw doelen hebt bereikt. En ook daarna kan je dit natuurlijk volhouden voor een gezondere levensstijl! We geven je hieronder 3 gouden tips die je helpen bij afvallen rond je buik.

Afvallen buik – 3 gouden tips die je gaan helpen

Er zijn heel veel mensen die willen afvallen en dan met name vaak rond de buikstreek. Hier laten we je zien hoe je afvallen buik kan realiseren. Je moet wel begrijpen dat je normaal gesproken geen plaatselijk vet verbrand. Dit gaat altijd over je hele lichaam. Maar zit er veel vet op je buik dan verbrand je hier natuurlijk het meest.

Minder koolhydraten en dus ook suikers eten

De grootste factor die ervoor zorgt dat je gaat afvallen rond je buik is voeding. Voeding bepaald of je overgewicht ontwikkeld of niet. Elk pondje gaat door het mondje gaat dan ook bijna altijd op. Ook wat je eet heeft invloed. Zo kun je het beste suikers bijna helemaal vermijden. Ze zijn verslavend en zorgen in grote mate voor schommelingen in je gewicht. Ook andere enkelvoudige koolhydraten kun je beter met mate eten zoals wit brood, witte rijst of pasta. Je kan beter met mate de meervoudige koolhydraten eten die langer energie leveren. Dit zijn bijvoorbeeld bloemkool, andijvie, biefstuk, pistache noten, pindakaas, kip, kalkoen, walnoten en kaas.

Een enorme steun in de rug is ook het inzetten van eiwitshakes. Deze helpen je namelijk nog sneller vet te verbranden. Wil je weten welke er het beste uit de test komen? Bekijk dan hier de beste eiwitshakes!

Let op wat en hoeveel je eet op een dag

Zorg ervoor dat je niet enorme hoeveelheden eet als je wilt afvallen. De meeste mensen (zeker als je moet afvallen) eten vaak te veel. Ook de momenten zijn vaak verkeerd. Grote hoeveelheden in 1 keer kan ook voor overgewicht zorgen. Soms hoor je dat mensen maar 2 of 3 keer eten op een dag. Maar dan wel de verkeerde dingen, momenten en hoeveelheden. En dan zijn ze vaak verbaas dat ze te zwaar zijn. Dit kan dus al heel makkelijk als je bv. ontbijt overslaat, in de middag veel snoept en in de avond en nacht naast je avondeten teveel snackt. De calorieën bommen en verkeerde eetmomenten resulteren dan in overgewicht. Zorg dat je minimaal 6-8 eetmomenten hebt per dag. Dit bestaat dan bv. uit een goed ontbijt (heel belangrijk), fruit als tussendoortje, lunch, een portie kwark, diner, salade of gezonde knabbels (komkommer, paprika, augurk etc.) en dit kan je dan aanvullen met nog een paar eetmomentjes extra tussendoor. Als je vaker kleine hoeveelheden eet verhoog je de verbranding. Dit metabolisme zorgt er dan voor dat je makkelijker vet gaat verbranden. Dus afvallen buik gaat hiermee weer een heel stuk sneller!

Buikspieroefeningen zorgen voor meer vorm en kracht

Het helpt als je er ook bij gaat sporten. Buikspieroefeningen zijn hierbij natuurlijk goed. Het vetlaagje op je buik krijg je echter door je voeding aan te passen. Met alleen buikspieroefeningen kom je er dus niet. Dit is een toevoeging. Je zal iets sneller vet verbranden als je ze doet, maar voeding aanpassen verbrand het leeuwendeel. Je krijgt daarbij natuurlijk wel meer kracht en een mooie sixpack. Pak ze daarom regelmatig aan zodat je kan showen als het vet weg is!

Wil je afvallen buik echt kracht bijzetten? Stel je doelen!

Als je er echt werk van wilt maken dan moet je duidelijke doelen stellen. Samen met deze tips ga je er dan zeker komen. Heel veel succes en als jullie nog vragen of suggesties hebben dan horen wij dat natuurlijk graag van jullie!